zondag 24 mei 2009

Weg met het zittend leven!

Zaterdag de herdermarathon de 67 kilometer gereden. Start in Schorisse en daar is het niet plat: voor de kenners 1385 hoogtemeters.

Op de site lees je het volgende.

67 Km is een afstand die niet meer in aanmerking komt voor de beginners. Ik zeg dat liever op voorhand om te vermijden dat onze pechdienst overladen wordt met afhaaldiensten waarvoor een lijkwagen geschikter is. We sparen jullie wel van het echt zware werk, dat we reserveren voor de sado's die 90 km en meer doen. Maar deze afstand is op zijn minst "pittig" te noemen.

Het was echt de moeite: schitterend parcours met behoorlijke lastige stukken. Helaas was ik niet helemaal onder een goed gesternte begonnen. Lag het aan het feit dat we al om 7 uur ‘s morgens vertrokken ? Enfin, na nauwelijks een kilometer of twee bleef ik met mijn pedaal haken in een ijzerdraad van een weideafsluiting en werd ik van mijn fiets gekatapulteerd knal met mijn derrière tegen een weidepaaltje. Het mag dan niet smakelijk zijn maar mijn achterwerk ziet dus momenteel rood en blauw. Ik ben dus momenteel geen voorstander van een zittend leven.

image

Geen opmerkingen: