maandag 18 mei 2009

The Iron Man

Gisteren meegedaan aan de “Iron Man”. Viel best mee. Hartslagmeter stuk dus geen idee van mijn tijd en nog geen uitslag gezien op internet. Hier volgt een kort verslag.

De “eizeren man” is een duatlon in Eizer (deelgemeente van Overijse) en is een Recreatieve Run-Mountainbike-Run
(2km – 15 km – 2km) waar je hetzij als individu, hetzij als koppel kan aan deelnemen.

Aan de start met maten Lode en Ignace en nog zo’n 50 andere deelnemers met daaronder mannen met een straffe conditie maar ook (dikkere) papa’s die fietsen en jonge dochter laten lopen.

Ik ben traag gestart: 1 km bergop lopen en dan 1 km bergaf is niet mijn strafste kant – geef mij maar wat langer – en ik werd in de eerste 250 meter voorbij gesprint door gastjes van 10, 12 jaar. Dat geeft moed! Die onervaren kereltjes lopen zich dan wel snel te pletter maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze niet allemaal kunnen inhalen.

Dan de wissel: andere fietsschoenen hoeven de meeste niet want die hebben geen clickpedalen maar zo’n systeem waarbij je voet toch op zijn plaats blijft. Mijn wissel gaf me even de kans om op adem te komen en dan begon de inhaalrace. Dat ging vlot: de éne na de andere – ik geef toe minder ervaren mtb’er – was er aan voor de moeite. Dikke pech echter, na 4 km loopt mijn ketting vooraan er af en ik moet iedereen weer laten voorgaan. Dus opnieuw die inhaalrace. Dat gaat vlot in het begin maar hoe verder hoe slechter.

In het laatste deel word ik ingehaald door één loper maar ik haal er ook één in. 

-----------
En hier toch nog de uitslag (xls).

Ik was derde bij de Veteranen. Dat is de cat. +50 en op de 49 deelnemers waren er maar 4 veteranen.

  • Eerste run deed ik 9:10 en daarmee was ik 41/49
  • de bike 30:13 en daarmee was ik 34/49
  • de tweede run was ik 39/49 met 9:47.

Een totaaltijd van 49:10 waarmee ik 36/49 eindig.

Vorig jaar (uitslag 2008 – pdf) was ik 33 ste op 46 dus en was ik één seconde trager in de eerste loop en 14 seconden trager in de tweede loop. Het fietsen ging met 27:22 toen beduidend sneller maar de omstandigheden waren toen beter (droger en minder wind) en ik had toen geen pech.

… dus zeer tevreden met de uitslag.

Geen opmerkingen: