vrijdag 29 mei 2009

Tevreden NMBS klant

Iedereen zit al genoeg op de kap van de NMBS. En ja, af en toe staken ze veel te snel. Maar wat ze recent gedaan hebben met railtime.be en met de vernieuwing van het Centraal Station in Brussel en met het lesje “informatief omroepen” op de trein … eindelijk begint men te begrijpen dat de klant koning is.

Merci nummer 1

www.railtime.be zorgt ervoor dat je kan zien of je trein op tijd is en/of vertraging heeft. Ik werk/woon geen 5 minuten van het station dus ik kan gerust mijn vertrek naar het station uitstellen als ik zie dat de trein wat later is. Vooral ‘s morgens is dat leedvermakelijk zalig: staan daar honderd man al bv. 10 minuten te wachten op het perron te wachten en ik kom daar rustig aangefietst om een 2 minuten later op de trein te stappen.

Merci nummer 2

De vernieuwing van het Centraal Station is om 2 redenen fijn: ten eerste het is gewoon veel aangenamer en netter met veel betere dienstverlening, shops, informatie etc en ten tweede, door de verbeterde uitgang en de extra trappen op de perrons minstens één minuut gespaard elke dag.

Merci nummer 3

Informatief omroepen … als er iets fout gaat deelt men ten minste mee waarom. Simpel. Dat er een locomotief in panne staat of teveel bladeren op het spoor liggen, het maakt niet uit, het is gewoon aangenamer te weten waarom je ergens vertraging hebt.

En nu binnenkort per SMS nog verwittigd worden van vertraging …. dit wordt echt goed.

En als de mensen van de NMBS dit ooit zouden lezen … graag nog een verbetering aan railtime: laat toe dat mensen een zoekopdracht opslaan zoals bv. in http://www.railtime.be/website/default.aspx?Station=Aalst

Geen opmerkingen: