vrijdag 17 april 2009

Van bewegen word je dik

Die pijnlijke slogan steekt mijn ogen uit. Van mijn zoon – licentiaat LO – en en een collega die thuis is in training weet ik dat mijn jojogedrag van telkens opnieuw beginnen sporten en tegelijk proberen te vermageren waanzin is. Sporten is vet omzetten in spiermassa.  Dus daar win je niks mee in gram integendeel. In de gazetten doen ze wel weer ambetantig: http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=15231 

Om gezond te zijn en te blijven, moet je in de eerste plaats optimale levensgewoonten nastreven. Campagnes van de overheid, adviezen van artsen en andere zorgverstrekkers, berichten in de media. Allemaal gaan ze in dezelfde richting. Volgens een Amerikaanse onderzoeker zorgt alle poeha rond lichaamsbeweging er echter net voor dat mensen dikker worden en diabetes krijgen. Dat staat te lezen in het medisch weekblad de Huisarts.

btw: ik sta op 76 en loop 10 km en mtb 80 km per week en vermager NIET.

Geen opmerkingen: