zondag 17 januari 2010

telenet en klantenlogin: deel 2

Een vervolg met een goede afloop!

Zoals al in mijn eerdere posting, ik had problemen met mijn klantenlogin. En waarom wou ik mijn klantenlogin gebruiken: ik wou de optie “net gemist” niet meer omdat ik die toch niet gebruik (5,95 euro per maand gespaard is op jaarbasis een mooi bedrag).

 

Dus een posting geplaatst en dan het volgende mailtje naar telenet gestuurd op 05/01 12:05:

 

Ik probeer aan te loggen bij mijn telenet maar dat lukt niet.
Graag enige uitleg. Het probleem staat beschreven op http://aardbol.blogspot.com/2010/01/telenet-en-klantenlogin.html
mijn klantennummer: 123456789 (hier stond dit nummer)
mijn accountnummer: 12345678 (hier stond dit nummer)

En hier stond mijn gsm-nummer en mijn naam.

Ik had niet direct hoge verwachtingen maar kijk een een week later:

van <Telenet Webcare <Webcare@staff.telenet.be>
aan president@aardbol.net

datum 12 januari 2010 16:06
onderwerp blog -> inloggen Mijn Telenet

Beste,
We hebben jouw blogpost opgemerkt en zouden graag de nodige actie ondernemen om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
Kun je ons jouw klantennummer en/of naam bezorgen zodat we actie kunnen ondernemen?
Met vriendelijke groeten,
Telenet Webcare

Mijn eerste mailtje moet een een lang parcours afgelegd hebben. Waarschijnlijk van de éne naar de andere geforward, zo hard geforward dat mijn klantennummer en/of naam van mijn oorspronkelijke mail afgevallen is dus ik mail terug:

aan Webcare@staff.telenet.be

datum 12 januari 2010 18:45
onderwerp Re: blog -> inloggen Mijn Telenet

Wat u vraagt stond in al in mijn mail:

(en ik herhaal mijn oorspronkelijke mail)

Dus weer even wachten en zie daar:

van <Telenet Webcare <Webcare@staff.telenet.be>
aan Adriaan Vermeersch <adriaan.vermeersch@gmail.com>

datum 15 januari 2010 16:40
onderwerp RE: blog -> inloggen Mijn Telenet

Beste,
Bedankt voor de melding. Normaal gezien zou dit probleem niet meer mogen voorvallen.
Uw klantenlogin is : (en hier stond mijn klantenlogin)
Prettig weekend!
Telenet Webcare

 

Ik heb daarnet even mijn toegang geprobeerd en inderdaad. Het werkt.

 

Wat hebben we nu geleerd?

  • De klantendienst van telenet heeft zijn werk gedaan, maar het duurde een week eer ik een eerste reactie kreeg. Dat is niet echt snel en gewoon bevestiging van ontvangst van de mail en eventueel het toekennen van een ticket/volgnummer is een praktijk die echt niet moeilijk op te zetten is.
  • De klantendienst (of wat er achter de “telenet webcare” schuilt) laat een steekje vallen door mij een tweede keer mijn klantgegevens te vragen … zit er geen enkel systeem achter de afhandeling van die vragen?
  • De klantendienst deelt niet mee wat de oorzaak van het probleem is wat de remedie is. Dat meedelen zelfs in zeer oppervlakkige bewoordingen is niet moeilijk. Excuses en dergelijke hoeven niet maar wat duidelijkheid scheppen over hoe en waarom kan nooit kwaad: respecteer de klant zeker als die klant zijn vraag gedocumenteerd stelt.

Enfin, eind goed al goed. Ben benieuwd of er binnen x tijd ook iets gedaan wordt aan het verwarrend jargon op de site van telenet zelf.

Geen opmerkingen: