vrijdag 8 januari 2010

e-mail niet volgens de kunst

Af en toe krijg je goedbedoelde maar o zo slecht gemaakte nieuwsbrieven in je mailbox.

image

 

Ten eerste: negeer volkomen de ontvanger.

  • Verplicht de ontvanger om de beelden te downloaden en zet nul komma nul tekst in je mail.
  • Hoe geen rekening met de mailclient en stuur correcte html: zie je hoe groot het imagevak is Gmail en hoe relatief klein de afbeelding is?
  • Zet nergens in je mail een link naar een “schrijf me uit voor deze nieuwsbrief”.

Ten tweede: vertel zeker niks.

  • Ik zie bij afzender dat de mail van “Dirk Peeters” komt … ken ik niet wie is dat?
  • Ik zie op het kaartje dat ook Katrien en Linda me ook wensen overmaken. Ik kan beide dames niet.
  • Dit drietal dat ik dus niet ken sturen me laattijdige nieuwjaarswensen. Ik heb vorig jaar wel iets overgeschreven op rekening 11.11.11. maar heb toen zeker niet mijn email adres overgemaakt. 

image

Geen opmerkingen: