zondag 6 januari 2008

Op naar een BMI van 22,5 !

Zaterdag met Marc en zijn maat Eric een tourrit met de MTB in Erembodegem Terjoden gereden. Een 30 km in de plassen: zo kan je het best samenvatten.


De Marc heeft van ons (Rudi en Lode en ikzelf) ooit voor zijn verjaardag tijdens een MTB-weekendje in Celles een Keymaze 300 gekregen waarmee je je route per GPS kan traceren. Als je dan Google Earth op je pc hebt staan, kan je het ritje bekijken dus met deze hier het parcours van de tourrit.

Zatermorgen ondekte ik dat ik er in geslaagd was om mijn MTB-schoenen buiten te laten staan en die waren dus zeiknat ... noodgedwongen dan maar met een paar afgedankte loopschoentjes de rit aangevangen. Het voordeel van zonder klikpedalen te rijden is natuurlijk dat je gemakkelijker de voetjes kunt opheffen als je door de plassen gaat maar voor de rest is het dus wel bijzonder lastig rijden als je klikpedalen gewoon bent.

Het eerste uur bleven mijn voetjes dus droog maar dan begon het te regenen. Gelukkig was het niet te koud (een graad of zes) en na 2 en een kwart uur stonden we al onder de douche. Een leuk trainingsritje aan een gezapig tempo en een lage hartslag: zo zijn we goed aan het jaar begonnen.

Zondagmorgen ook nog een half uurtje naar het park gaan joggen waarna een nieuwjaarsdrink bij Marc en genoeg wijn, salami, olijven, etc op om de calorie-opname op niveau te houden. Mijn plan om mij een nieuwe MTBaan te schaffen eens ik aan een BMI van 22,5 ipv een BMI die flirt met de 26 zal niet eenvoudig te realiseren zijn.

1 opmerking:

Sep d'Onderweg zei

Komaan, afvallen verdikke! (krijg ik dan de oude fiets ;) )