donderdag 3 januari 2008

De conditie.

De nieuwsjaarsdagen in tegenstelling tot vorige jaren behoorlijk wat modester doorgebracht. Zoals ieder jaar op oudejaarsavond gezellig eten met zus en schoonbroer en wat minder kinderen dan gewoonlijk wegens die kinderen allemaal al wat ouder en andere plannen. Rustig en bezadigd lekker gegeten en gedronken aan een beschaafd tempo ... 't is ooit anders geweest.

Vorige zondag de corrida in Wichelen meegedaan, een 7,5 km stratenloop. Vorig jaar ook meegelopen en dit jaar zelfs acht! seconden sneller en eigenlijk heel 2007 bijna niet meer gelopen. De uitslag vind je hier. Ik was "maar" 128 op 155. De loopmaat Lode waar ik lang lang geleden mee "kampte" was 87 ste maar die traint nog zeer regelmatig. De MTB zorgt dus voor voldoende basisconditie om het lopen niet helemaal te verleren. Dus de volgende dagen ook niet verkrampt rondgelopen. Het moet gezegd worden dat op die corrida behoorlijk wat volk sneller dan mijn 12 km per uur loopt en dat er massa zijn die meer jaren op de teller hebben dan ik. Maar ja, je moet al een taaie zijn van nature om een winterse eindejaarszondagnamiddag op te offeren aan een stratenloop en die "+50 tigers" doen het dus voor 3/4 sneller dan ik.

Dat maakt dat ik gisteren en vandaag zitten speculeren heb over de aankoop van een nieuwe MTB. De huidige heeft 6000 km op de teller en er zijn weer kosten aan. Wat als ik nu mezelf beloon met een nieuwe MTB maar dan met als streefdoel een BMI van pakweg 22 ipv de huidige 25 en regelmatig lichtjes daarboven?

Volgende week dinsdag - na het personeelsfeest op maandag - zal ik de balans eens opmaken.

Geen opmerkingen: