woensdag 2 januari 2008

Nieuwe start.

Ik kan toch niet achterwege blijven. Iedere respectabele netter heeft een blog en ik niet.
Da kan niet zijn. Daar moet dus verandering in komen. Maar zal ik het deze keer volhouden? Voel ik mij meer geïnspireerd om te bloggen? Dit is trouwens ook niet mijn eerste blog. Al begin 2004 was ik met een blog aan de slag maar meer dan een tiental post geraakten niet op het web.
Ondertussen heb ik al zeker een keer of vijf alle postings gewist en ben ik herbegonnen.
Enfin, ik heb meer goesting dan ooit te voren om mijn gedachten te spuien. Ik heb zin om over mijn werk, mijn hobby's, mijn gezin, de politiek, de media enz te praten. 'k Zal wel zien wat meest aan bod komt.

Vandaag alvast iets over het werk. We hebben er een jaar gewerkt en hebben nu ons document management systeem - jawel - SharePoint 2001 gedumpt en zijn vandaag in productie gegaan met MOSS 2007. Op de middag de knop omgedraaid en goed, er is niet veel volk op de bureaus ... we kregen geen klachten. Onze migratie lijkt voorlopig zeer goed gelukt. Over deze niet te onderschatten operatie volgt later zeker nog meer nieuws.

Verder ben ik momenteel op zoek naar een deftige manier om pdf-publicaties wat mooier op het web te plaatsen. Ik maak me geen illusies dat mooiere publicaties zorgen voor evenredig veel meer lezers maar goed, als je mooie pdf's hebt dan betekent gewoon de link naar de pdf zetten niet echt veel meer meerwaarde. Voor 199 dollar is er iets leuks als http://www.pagegangster.com. Die denen kunnen toch altijd mooie dingen maken. Dan iets Italiaans: http://www.smartpaper.info levert ook een leuk resultaat maar toch iets minder gelikt. Nog geen idee over kostprijs. En dan het laatste is http://www.zmags.com/nl : dit is echt klasse maar ... ook geen nog prijs. Verder nieuws over deze pdf to flash solutions volgt zeker.

Geen opmerkingen: