vrijdag 11 juli 2014

Fuck P&V

Al meer dan 25 jaar heb ik bij P&V een autoverzekering,  een woningverzekering als eigenaar en eentje als verhuurder.  In die 25 jaar een paar heel kleine schadegevallen auto. Wie niet? Ik behoor tot een risicolage groep: we wonen in rustige veilige buurt, we zijn beiden in de 50 en we hebben een bescheiden wagen met nauwelijks 7.500 km per jaar. Gemiddeld betaalde ik jaarlijks zo’n  1.200 euro premies voor die drie verzekeringen. Gedurende 25 jaar ook premies betaald voor een soort van levensverzekering voor de 2 kinderen. Goede klant dus voor P&V. Dacht ik.

Deze week aangetekende brief: P&V zegt mijn drie polissen op. “Teneinde de rentabiliteit en het technisch evenwicht te behouden, zien we ons genoodzaakt steeds strikter te zijn in de systematische opvolging van onze portefeuille”.


Verder geen  enkele toelichting of uitleg in de brief. Dan maar gemaild voor meer uitleg.  Ik had dit jaar mijn autopolis met drie weken vertraging betaald maar dat kon toch de reden van de opzeg niet zijn? Waren de andere tijdige betalingen misschien administratief niet correct verwerkt?

De antwoordmail die ik de dag daarop ontvang geeft geen  woord extra uitleg. “Na onderzoek heeft de maatschappij beslist uw contracten op te zeggen”.  



Dan maar gebeld voor meer uitleg. Ik kreeg een vriendelijke en behulpzame man aan de lijn die geduldig met mijn ergernis om kon gaan. Chapeau voor de helpdeskman. Neen, de betalingen staan geboekt. Hij slaagde er echter niet in enige reden voor het opzeggen van de polissen op te diepen of me te verbinden met iemand die dat wel kon. Ik liet mijn telefoonnummer na en men ging mij contacteren. Dat was 24 uur geleden.
Ben benieuwd wat de reden van de opzeg is. Een of andere administratieve blunder waardoor ik geschrapt wordt als klant? Een cryptische nieuwe berekening van verzekeringsrisico’s? Het globaal opschorten van bepaalde soorten polissen?  

In elk geval, zo’n brief, zo’n mail … ik voel me op dit moment als stront behandeld.

P&V, ik heb twee pogingen gedaan om dit uit te klaren, per mail en per telefoon. Ik heb 24 uur gewacht op een beloofd telefoontje. Ik zie er naar uit om deze blogpost aan te vullen met uw feedback.

Geen opmerkingen: