zondag 14 november 2010

Waarom Tegen?

“Waarom tegen” is een uitdrukking die niet veel op internet gebruikt wordt. Is het omdat iedereen altijd voor iets pleit?

Ik ben van de generatie die nog manifesteerde. Dat was een mooi woord voor betogen, met stenen naar de flikken smijten en slogans op de muren schilderen (spuitbussen waren te duur). Dus ik ben nogal makkelijk tegen iets.

Tegen iets zijn is niet zo omfloerst als “Ik vind jouw voorstel goed en ik zie de sterke kanten maar heb toch een paar bedenkingen die je zeker niet als kritiek mag ervaren”. Direct taalgebruik kan storen maar eens je dat door hebt en snapt dat daarachter een boodschap zit – waar je niet hoeft mee akkoord te gaan – maakt dat het leven wat aangenamer dan zoutloos gewauwel. 

Waarom tegen facebook, waarom tegen social media: het zijn dus twee redelijk platvloerse tricks om bovenaan in Google te komen met deze blog.

image

Suggesties waar ik eens tegen moet schrijven zijn altijd welkom!

Geen opmerkingen: