vrijdag 26 november 2010

Waarom tegen infocommercials?

Jeroen De Pauw is op VTM en 2BE af en toe te zien in een serie veel te lang durende infocommercials (infomercials noemen ze dat ook wel).  Je bent dus naar één of ander programma aan het kijken, begint de gewone reclame te lopen – dat kan je nog verteren – maar dan begint onderstaand gezever.  Twee minuten lang een simpel gerechtje en ondertussen is een andere pipo - die op het eerste zicht al een halve bak Leffe uit heeft - allerlei weetjes en andere nonsens over die fantastische Leffe aan het debiteren. Jeroen De Pauw heeft waarschijnlijk dringend geld nodig anders zou hij zich niet laten lijmen voor dit soort toestanden: dit is geen simpele productplacement waar je mee weg kan. En dit heeft niks met koken te maken. Kookprogrammaliefhebbers – bv. mijn vrouw – starten met kijken en haken meteen af – “Hoe?  Da’s reklam voor bier?!” . Bierliefhebbers mijmeren liever van een gezellige kroeg of dromen bij bikers die van de berg afrazen.

Er wordt getweet dat “De tijd dat merken denken dat consumenten debielen zijn weer terug is” en ik deel deze mening. Een facebookgroep met weinig succes probeert wat te protesteren.

Ik weet niet wat de reclamemensen en/of opdrachtgevers drijft om dit soort ongein in de mensen hun maag te splitten. Ik drink graag een lekker bier. Leffe hoorde daar af en toe bij (juist Kim?) bij maar nu wil ik principieel geen Leffe meer drinken. Nem!

 

twitter: “De tijd dat merken denken dat consumenten debielen zijn is weer terug.“

twitter: “Infomercial van Leffe: je bent saai”

facebookgroep: Weg met de Leffe-reclames die een half kookprogramma geworden zijn: De reclames van Leffe met kok 'Jeroen' die bij elke Leffe soort per sé elke keer een "gerechtje" moet maken, waardoor de reclame meer dan anderhalve minuut duurt..

 

Een reactie plaatsen