zaterdag 5 december 2009

google geeft iedereen “personalized search”, impact op seo

Sedert gisteren heeft Google personalized search aangezet voor iedereen.

Google now intends to deliver customized search results even to those searching its site without having signed into a Google account.

Google keeps a history of your Web searches for up to 180 days, using what it says is an anonymous cookie in your browser to track your search queries and the results you most frequently click on.

De officiële mededeling van Google.

Personalized Search is een Google dienst, die je persoonlijke voorkeuren meeweegt in zoekopdrachten.

Tot voor kort was dit alleen geldig voor gebruikers met een Gmail-account die ingelogd waren met bv. igoogle.

Na het inschakelen van personalized search, bewaart Google je webgeschiedenis en gebruikt deze om te leren welke onderwerpen je interesseren. Na verloop van tijd krijgen deze onderwerpen een betere positie in de zoekresultaten.

Dit leggen we uit met een voorbeeld. Stel je zoekt eerst naar “New York” en dan naar “vluchten”. Google verbindt de twee zoekopdrachten automatisch met elkaar en biedt je meteen vluchten naar New York aan.

De impact op SEO is enorm. er zullen wat nieuwe theorieën moeten ontwikkeld worden.

Geen opmerkingen: