maandag 30 november 2009

Fan pagina’s op facebook

Wat interessante cijfers over op basis van een rapport van Sysomos, een social media monitoring en analytics bedrijf. Sysomos heeft onderzocht dat er zo’n 600.000 fan pages op Facebook zijn. Het grootste gedeelte hiervan heeft tussen de 10 en 1000 fans, slechts 4% heeft meer dan 10.000 fans en minder dan 1/20 van een procent heeft meer dan een miljoen fans.

On an average Facebook Page, the administrators create one wall post every 15.7 days. Among pages with more than one million fans, one wall post is created for every 16.1 days. This suggests that wall post frequency does not correlate with a page’s popularity.

Dit is wel merkwaardig en duidt mijn inziens op het feit dat inhoud op die fanpages niet belangrijk is (en nauwelijks geraadpleegd wordt?). Dus men wordt gewoon fan uit sympathie en verder stelt dat niks voor? Of wordt er vanuit die fanpages toch voldoende uitgestuurd? Maar wat dan?

De categorieën van de Facebook Fan pagina kun je verdelen onder: bekendheden, producten, winkels, restaurants, bars en clubs, websites, muziek, organisaties en non-profits etc.

In de categorie “non profits” staat SUPPORT OUR TROOPS net iets hoger als I Love My Friends … wat is dit nu? Grappig of triestig?

De Turken zijn sportgekken want Galatasaray en Fenerbahce staan op een en twee bij sport. Raar lokaal gedrag ….

De conclusie van het rapport:

While Facebook Pages have emerged as a popular marketing vehicle for many companies, the landscape appears to be dominated by those focused on pop culture — music, celebrities, television shows, and films.

1 opmerking:

Frederik zei

De reden waarom ik fan word van iets, is om dat te tonen aan mijn vrienden om zo eventuele andere fans op de hoogte te brengen van de "fan-pagina".

Pagina-updates worden weergeven in het dagoverzicht, en dat is soms storend als er teveel zijn.