vrijdag 17 december 2010

Waarom tegen kerstmis?

De kerstdagen komen er aan en dan kan je beter niet teveel buiten komen (voor zover dat in de bewoonde wereld is). Waar je komt langs Vlaamse wegen kom je kersverlichting en tegen de gevel plakkende Kerstmannen tegen. Toegegeven, in onze living staat ook een plastieken niet van echt te onderscheiden kerstboom maar wel geen kerststal wegens al lang niet meer tot de kerk behorend. Maar in het algemeen hangt dat opgeklopt coca-cola-achtige sfeertje mij het sch.. uit. Ik word zenuwachtig van kerstmuzak, rode mutsen en Home Alone 1,2,3,4 en 5.

Ik wil op deze blog één uitzondering maken. Ik heb compassie met de generatie die het kerstverhaal niet meer kent – zoals Rob gisteren in de Slimste Mens niks wist over De uittocht uit Egypte (Wikipedia).

Dus hier een moderne versie van het kerstverhaal zoals het er vandaag zou aan toe gegaan zijn.

 

1 opmerking:

Frederik zei

Zo een leuk filmpje dat ik het op facebook heb gezet :-)