dinsdag 12 oktober 2010

extreme discount: positieve ervaring

Ik koop dikwijls per internet. En ik ben “specialist” in het zoeken en vinden van de beste condities: als je echt en precies weet wat je wil kopen – of het nu gaat om een vliegtuigticket of een wasmachine – internet geeft je ontzettend veel mogelijkheden om prijzen te vergelijken.

Ik geef hier een heel mooie case. Ergens in mei 2009 valt mijn vrouwtje, ervaren hobbyhok, in panne met haar keukenrobot. Bij Vandenborre vinden we in de rekken een Braun Keukenmachine die ons bevalt op “zicht” en op vermogen/prijs/hulpstukken enz. Verkoopster aangesproken en overtuigd. We kopen dit zonder referenties, dus op zicht. Oeps, er is geen machine in stock, enkel het toonzaalmodel. De oorspronkelijke doos van het toonzaalmodel is verfomfaaid, we zijn niet zeker dat alle stukken volledig zijn, we hebben dringend een nieuw toestel nodig, ik ding nog 50 euro af en we gaan naar huis 221 euro later.

De Braun Keukenmachine blijkt zich te ontpoppen tot een zeer praktisch en kwaliteitsvol toestel … tot begin september het toestel in werking door eigen fout op de grond valt. Heel de plastic behuizing gescheurd. Duidelijk geen garantie. Shit en onze eigen fout. Zo’n goed toestel en we hebben nog alle fijne hulpstukken: zouden we het zelfde toestel niet kunnen kopen? Dit is de ideale internetzoektocht!

Een uurtje verder surfen de bevinding: de “Braun Keukenmachine Multisystem K 3000 is voor € 160.00 plus verzendkosten € 3.45 te bestellen bij Extremediscount.be.

Eigenlijk ongelooflijk want bv. bij collishop (colruyt) kost het toestel 329 euro: http://www.collishop.be/ecom/nl/shops/Ecom/Aan__Tafel/463946_MULTISYSTEM__K3000

Bij redcoon, een zeer betrouwbare en degelijke en scherpe prijs leverancier, zonder verzendingskost 209 euro: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B109988/cid/6005/refId/vergelijk

Extreme discount, fantastisch denk ik en intuïtief bestel ik. Een minuutje later valt de bevestingsmail in mijn mailbox.

image  

Ik blij! Toch maar even opzoeken wie of wat extremdiscount.be is …. amai … wat een slechte reputatie op internet. Gelijk doemen horrorervaringen op zoals ik ooit had met pixmania: tv besteld 2 jaar geleden, wel betaald maar nooit ontvangen en tot vandaag is dat dossier niet afgesloten.

Extremediscount: ere wie ere toekomt. Geen 2 weken later en net op 1/10 – verjaardag van mijn vrouw – heb ik het pakket afgehaald. Ik bestel nog bij extremediscount.

Ik heb geen banden of belangen bij dat bedrijf. Ik ben een gewone doordeweekse klant. Ik geloof in de kracht van internetgetuigenissen en ik weet dat de menselijke natuur zo in elkaar zit dat mensen soms meer investeren in het uitstralen van negatieve energie dan in het geven van positieve commentaar. Misschien hebben mensen problemen gehad met Extremediscount maar ik dus niet.

 

Dit is dus tegengewicht: ik heb niet moeten zagen of aandringen of weet ik veel wat: de levering verliep vlotjes. Ik ben een tevreden klant van Extremediscount.be

image

Geen opmerkingen: