zaterdag 6 februari 2010

Couch entertainment device

De manier waarop mensen met pc’s en bij uitbreiding internet werken staat nog altijd pal tegenover de manier waarop mensen omgaan met televisie. Het gaat respectievelijk om “lean forward” en “lean backward”. Het gaat om de beleving: van het redelijk luie scrollen over klikken tot tikken als het over “lean forward” gaat tot iets wat nooit verder zal gaan dan een paar cijfertjes indrukken op uw remote control.

Wat sommige mensen ooit voorspeld hebben, klavieren bij de tv, zal nooit werken alle rode knop verhalen ten spijt.

Die van Apple zijn geen uilen. Die weten perfect hoe je de “luie” en “gadgetgevoelige” klant moet benaderen. Eigenlijk heeft Apple het “sch..t” aan het feit of je iets nuttig kunt doen met hun apparaten. Je moet gewoon de indruk hebben dat het de max is. Akkoord, ze kennen iets van userinterfaces maar echt beter werken doe je met hun apparaten objectief bekeken niet. Enkel qua “instap” zijn ze beter.

 

De toekomst van de ipad is misschien wel de tussenstap tussen de “lean forward” en “lean backward”. Breng uw woonkamerexperience in de metro of lunchpauze en kijk meteen uw mail en facebook na.

De term “couch entertainment device” haal ik trouwens van http://www.marketingfacts.nl/berichten/20100203_de_impact_van_apples_ipad

Geen opmerkingen: